21 paź 2011

Zagadki

Znowu zapraszam w świat dziecięcego folkloru. Sama jestem w tym świecie pogrążona po uszy, stąd takie tematy postów. W tym odcinku przedstawię kilka dziecięcych zgadywanek, oczywiście rosyjskich. Kto odgadnie? Uwaga, start!

1) Я в руках ее кручу 
и скачу, скачу, скачу!

2) Я со взрослыми молчу,
а тебе сказать хочу: 
ты держи меня за нитку -
а не то я улечу!

3) Белый хвост,
черный нос
наши тапочки унес
в уголок под кровать -
и не хочет отдавать.

4) Сидит на макушке,
завязаны ушки. 

Ktoś już wie? :)

4 komentarze:

  1. Ja wiem, ja wiem! Ale ja, jako posiadaczka dziecięcia mówiącego po rosyjsku, to się chyba nie liczę?

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie tylko się liczysz, ale i okazałaś się bezkonkurencyjna! ;) Nawet nie będę pytać o odpowiedzi, na pewno odgadłaś. Masz u mnie medal z kartofla! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja dziecięcia nie posiadam, stąd opriedielionnyje trudnosti:-)
    ale spróbuję:
    1. skakałka (skakanka znaczy)
    2. lietałka (no, latawiec taki)
    3. kotik (liubliu po noczam smotriet po telewizoru kotikow i biełoczek)
    4. nie znaju, no sożalieju, wied' nielzia uszej wiazat' :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Brawo Moskwicz! 2.wozdushnyj szar 3.szczenok 4.szapka-uszanka. Pomimo braku dziecięcia odpowiedzi były w większości poprawne, zaliczamy i wręczamy - a jakże! - medal z kartofla :)

    OdpowiedzUsuń