22 cze 2010

Anatolij Brusnikin - literacka zagadka

Kim jest Anatolij Brusnikin?

Napisał dwie powieści historyczne i już po wydaniu pierwszej zajął szczyty w rankingach sprzedaży. Nie wiadomo, czy w ogóle istnieje. Czy to prawdziwe nazwisko, czy pseudonim? Jednego autora czy kilku, działających w ramach wspólnego projektu? I wreszcie: czy to aby nie sam Borys Akunin?!

Myślałam, że nie. Ale po przeczytaniu tego artykułu nie jestem już taka pewna...
Tak czy inaczej - Brusnikin to lektura obowiązkowa dla wszystkich znających rosyjski. A miejmy nadzieję, że już wkrótce jego powieści zostaną przetłumaczone także na język polski!

4 komentarze:

  1. Artykuł przeczytałem, faktycznie zaciekawia - w plagiat nie wierzę, w wyjaśnienia wierzę - wątek trzech muszkieterów jako wspólny pierwowzór przekonuje. Ostatnio zresztą stało się modne wplatanie wątków historycznych, przekształcanie powieści w opowieści, czy nawet sagi z elementami magicznymi czy baśniowymi. I Daszkowa i Marinina też poszły w tę stronę - czyli wyznacza się jakiś "trynd" w bardziej ambitnej literaturze popularnej. Dzięki za podpowiedź - umieściłem na liście lektur - jak obowiązek to obowiązek :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. ...a w swoich podejrzeniach (Akunin?) nie jesteś osamotniona: http://www.labirint.ru/comments/show/175675/

    OdpowiedzUsuń
  3. Wrzuciłam na swoją listę na allegro, a nuż się pojawi :)

    OdpowiedzUsuń
  4. oczywiscie, juz wszystko wiadomo -to Boris Akunin w obu nowych pseudonimach - Anatolij Brusnikin i Anna Borisowa.

    OdpowiedzUsuń