3 mar 2011

Moje miasto, a w nim...

Zniknął Łużkow i od razu zaczęło się dziać. Nie jestem aż taką optymistką, by wierzyć, że u steru znalazł się człowiek, któremu dobro miasta leży na sercu, ale w każdym razie pod wpływem presji "odgórnej" i "oddolnej" tacy ludzie dostali prawo głosu. I oto pierwsze rezultaty: padła propozycja uczynienia z centrum Moskwy strefy zabytkowej, w której ograniczone zostaną nowe budowy. Nowe budynki będą powstawać, ale mają się komponować architektonicznie z otoczeniem, a preferowane style to klasycyzm, secesja i konstruktywizm. Natomiast najpopularniejszy obecnie styl architektoniczny "high-tech" został określony jako "irytujący".
Poza tym budki i kioski mają zostać ujednolicone, a ch wygląd dopasowany do otoczenia. Maja też zniknąć reklamy wiszące nad ulicami, a wszystkie reklamy w mieście mają mieć jeden wzorzec.
W przyszłości ma ruszyć szybki tramwaj, a bramki biletowe w autobusach, tramwajach i trolejbusach, które teraz stoją przy pierwszych drzwiach i powodują ogromny zator także mają zniknąć.
Zdaje się więc, że idzie ku lepszemu!

3 komentarze:

  1. Jestem cały za likwidacją "kręciołek" przy przednich wejściach do tramwajów, trolejbusów itd. A cała reszta ma swoje dobre i złe strony.
    Reklamy nad ulicami mi nie przeszkadzały i jeśli miały przynosic komus dochód to po co go ludzi pozbawiać?
    Co do budek i innej "małej architektury" to mogliby to spokojnie porządkować, ale bez akcji usuwania wzystkiego nocą i wywożenia towarów na milicyjne parkingi.
    A ograniczenia co do architektury moga sie poważnie zderzyć z innymi interesami, np. developerów, więc jeszcze nic pewnego. Juz słychac pierwsze pomruki niezadowolenia: http://top.rbc.ru/retail/05/03/2011/554157.shtml
    ZObaczymy, też się z ciekawością przypatruję...

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem przeciw zniknecia z komnikacji nadziemnej miejskiej bramek przy wejsciu. Bo jednak pomaga to walczycy z nieplacacymi za przejazd. I przeciwko zamykanie na nowe budowy centrum. Raczej jestem za wyburzeniem duzo czego. Ale to baaaaaardzo dluga historija i w tej chwili nie mam duzo czasu na nia. I jestem jak najwiecej za chajtekem. O tak!

    Denis co kacap

    OdpowiedzUsuń
  3. Denis! Ten komentarz to jawna prowokacja! :)

    OdpowiedzUsuń